2013. február 8., péntek

Családjogi ügyvéd válaszol


megjelent


Kérdés
Üdvözlöm! Kérem tájékoztatását abban, hogy mi a gyakorlat, ha én külföldön dolgozom, bár rugalmasan tudok hazajárni, miképp alakulhat a kapcsolattartásom majd a születendő gyermekemmel esetleges megbeszélés hiányában? Mennyi idősen vihetem el akár a lakóhelye környékén levegőzni, vagy sétálni és más a vonzáskörzetben de más településen élő szüleimhez vagy magamhoz / van itthon is otthonom, tehát első körben nem külföldre gondolok /? Jelenleg a baba a volt férj nevét kapja, mert a válás papír szerinti dátumától nem telt el 300 nap. Közös megegyezés hiányában mi lesz a baba vezetékneve majd, mert az anyuka eddig természetesnek találta a sajátját...én szeretném az én családnevemre ....de alternatív megoldásképp tetszik a kettős név-viselés is, de nem tudom, megegyezésre jutunk-e. Apasági nyilatkozat tehető-e attól függetlenül, hogy az anyakönyvezésnél a volt férj nevét kell kapnia a kicsinek? Az anyuka arra kért mondjak le a felügyeleti jogomról, ami nekem nem tetsző ötlet. Próbáltam utánaolvasni de nem igazán igazodtam el az információkban...szeretnék közös felügyeleti jogot. Ha ezzel kapcsolatban is írna néhány érdemi információt, megköszönném. Tisztelettel Egy leendő Apuka
Válasz:

Apaság
A jogi menet a következő:

1. Perben meg kell dönteni az apaság vélelmét - a bíróság a volt férjet törlni az anyakönyvből.

2. Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot kell tenni - ha anyuka tiltakozik, akkor apasági perben állapítják meg az Ön apaságát, és Ön kerül be az anyakönyvbe mint apa

3. bíróság elhelyezi valahol a gyereket - nyilván anyukánál - és rendezi a kapcsolattartás... ami várható: a gyerek 3 éves koráig az édesanya lakóhelyén lehet látogatni a gyereket, elvitel joga 3 éves kortól van - Ön megjelöli hogy milyen gyakran tud hazajönni, és akkor 3-4 napra elviheti majd. Külföldre általában 4-5 éves kortól és csak a nyári szünetben 3-4 hétre engedi a bíróság.

Üdvözlettel: Dr. Illés Blanka
2013 Február 07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése